02.03.21

«Інтегроване навчання як освітній пазл Нової української школи»

 

Сьогодні є очевидним, що інтегроване навчання як ніяке інше закладає нові умови діяльності педагогів та здобувачів освіти, є діючою моделлю активізації пізнавальної діяльності та розвиваючих прийомів навчання. Інтегроване  навчання–це вимога часу, це творчість, самобутність, мистецтво педагога. Адже творча активність дитини не виникає сама по собі, її треба стимулювати, створювати відповідну атмосферу. Творчість педагога породжує творчість учня.

02 березня 2021 року в НВК №1 «Мрія» відбулося засідання педагогічної ради з теми: «Інтегроване навчання як освітній пазл Нової української школи».



У ході педради з’ясовано поняття інтегрованого навчання, різні підходи до його організації та види інтеграції. Презентація заступника директора з навчально-виховної роботи Карпачової Р.В.  ще раз довела, що при реалізації завдань інтегрованого навчання в новій українській школі, інтеграція розглядається не як механічне об’єднання окремих питань з різних навчальних предметів, а як їх органічне взаємопроникнення. Воно дає якісно новий результат, нове системне й цілісне утворення – формування цілісної картини світу.


Пізнавальними і змістовними були виступи творчих груп педагогів, створених для виконання випереджальних завдань. Ділилися досвідом предметні кафедри з питань інтеграції на уроках суспільно-гуманітарного, природничо-математичного циклів та вчителі початкових класів Нової української школи. Досвід останніх є особливо  цінним, адже саме міждисциплінарне навчання лежить в основі нових підходів до освіти і вже демонструє свої переваги.

 

 

 

 

 

 


 


 

Звичайно, введення інтегрованого навчання має свої плюси та мінуси. Щонайперше, педагоги отримують новий виклик – навчитися навчати по-новому, адаптуватися до нової ролі в освітньому середовищі. На це справді потрібен час, і досвід успішних країн показує, що все реально за умови тісної співпраці між усіма учасниками освітнього процесу. І педагоги мають можливість проявити неабияку творчість, яка раніше обмежувалася стандартом одного предмету, а здобувачі освіти – отримати цілісну картину світу і навички, необхідні в реальному житті.

 

 

Отже, інтеграційні процеси в освіті тривають, і вони різноманітні, але мета їх одна – розвинена, креативна, соціалізована особистість, здібна до творчого пошуку. Як сказав В.Сухомлинський «У наших руках – найбільша з цінностей світу – Людина. Ми творимо Людину, як скульптор творить свою статую з безформного шматка мармуру: десь в глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні речі, які належить добути, очистити від усього зайвого».