Серед важливих виховних завдань, які поставило життя перед сучасною школою –
нові підходи до організації виховного процесу, в центрі якого – особистість
дитини з її потребами, інтересами, життєвими проблемами.
Школа починається з учителя і ніякі нововведення і
реформи не принесуть очікуваних результатів, якщо вони повною мірою не
торкнуться особистості педагога, його вміння і бажання постійно
самовдосконалюватись. використовуючи наявні знання для засвоєння нових.
При
використанні інтерактивних методів у виховному процесі діти вчаться: шукати
зв’язок між новими та набутими знаннями; мають змогу робити відкриття; за
допомогою різноманітних засобів доводять свої власні ідеї та думки; розвивають
світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення; формують критичне мислення,
навчаються співробітництва; виявляють та реалізують індивідуальні можливості.
Варто зауважити, що інтерактивні технології не застосовуються окремо у виховному
процесі, а існують у взаємодії, що підвищує організацію життєдіяльності учнівського
колективу, пропаганду моральних цінностей, пошук та виконання корисних справ,
збагачення знаннями про рідний край, національну культуру. Головне – це діяльність,
спрямована на розвиток творчих здібностей дітей, виховання патріотичних та
інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок толерантного
спілкування, стимулювання до самореалізації.
Таким чином, пошук та впровадження членами педагогічного
колективу ефективних засобів виховання в аспекті інноваційної діяльності скеровує виховний процес на створення
системного підходу до організації виховної діяльності та відображає сучасний
зміст виховання в Україні.